Humor z zeszytów
Dodaj tekstPytanie: Podaj bezpośrednią przyczynę wybuchu I wojny światowej.
Odpowiedź ucznia: Zasadzka w Serbii na arcyksięcia austriacko-węgierskiego i jego żonę, Nedejko Gabrinow rzucił w nich bombę co im nie zaszkodziło, Gawriło Princip strzelił arcyksięciowi w szyję, a jego żonie w brzuch. Serbia nie chciała oficjalnie przeprosić Austro-Węgier, zaczęła się uzbrajać.
Odpowiedź ucznia: Zasadzka w Serbii na arcyksięcia austriacko-węgierskiego i jego żonę, Nedejko Gabrinow rzucił w nich bombę co im nie zaszkodziło, Gawriło Princip strzelił arcyksięciowi w szyję, a jego żonie w brzuch. Serbia nie chciała oficjalnie przeprosić Austro-Węgier, zaczęła się uzbrajać.
Pytanie: Wyjaśnij pojęcie obrządek słowiański.
Odpowiedź ucznia: Obrządek słowiański polegał na tym, iż chłopców po urodzeniu obrzezywano.
Odpowiedź ucznia: Obrządek słowiański polegał na tym, iż chłopców po urodzeniu obrzezywano.
Pytanie: Wymień jakie zasady zostały przyjęte na Kongresie Wiedeńskim i miały dotyczyć spraw europejskich.
Odpowiedzi uczniów:
Odpowiedzi uczniów:
- zasada legitymacji;
- zasady równości, wolności i braterstwa;
Pytanie: Jaki ustrój panował w Francji w latach 1789-91?
Odpowiedź ucznia: monarchia demokratyczna
Odpowiedź ucznia: monarchia demokratyczna
Pytanie: Gdzie znajdował się grób stryja Wokulskiego?
Odpowiedź ucznia: Grób znajdował się w lesie (grób nieznanego żołnierza).
Odpowiedź ucznia: Grób znajdował się w lesie (grób nieznanego żołnierza).
(przypis ucznia do odpowiedzi na kartkówce z historii):
* nie jestem pewien tego co pisze;
* nie jestem pewien tego co pisze;
Pytanie: wyjaśnij pojęcie senior.
Odpowiedź ucznia: senior czerpał zyski z tego co chłopi uprawiali na jego ziemi.
Odpowiedź ucznia: senior czerpał zyski z tego co chłopi uprawiali na jego ziemi.
Pytanie: wymień narody zachodniosłowiańskie.
Odpowiedzi uczniów:
Odpowiedzi uczniów:
- Grecja;
- północna Afryka;
- basen Morza Śródziemnego;
- Madziarzy;
- Bawarczycy;
- Włosi;
- Persowie;
- Frankowie;
- Lędźwianie;
- Wandalowie;
- Urynowie;
- Sasi;
Pytanie: wyjaśnij pojęcie margrabia.
Odpowiedź ucznia: członek partii a jednocześnie się nią opiekujący.
Odpowiedź ucznia: członek partii a jednocześnie się nią opiekujący.
Pytanie: kim byli Merowingowie?
Odpowiedź ucznia: dynastia królewska panująca na terenie Rzeszy Niemieckiej.
Odpowiedź ucznia: dynastia królewska panująca na terenie Rzeszy Niemieckiej.
Pytanie: wyjaśnij pojęcie cywilizacja.
Odpowiedź ucznia: cywilizacja - okres świetności jakiegoś społeczeństwa.
Odpowiedź ucznia: cywilizacja - okres świetności jakiegoś społeczeństwa.
Pytanie: wyjaśnij pojęcie zielona rewolucja.
Odpowiedź ucznia: zielona rewolucja - zdrowy sposób odżywiania się.
Odpowiedź ucznia: zielona rewolucja - zdrowy sposób odżywiania się.
Pytanie: Wymień Sejmy I Rzeczypospolitej.
Odpowiedzi uczniów:
Odpowiedzi uczniów:
- Sejm ordynarny;
- Sejm konwekcyjny;
- Sejm erekcyjny;
- Sejm wyborowy;
Pytanie: Wymień skutki odkryć geograficznych.
Odpowiedzi uczniów:
Odpowiedzi uczniów:
- poznanie nowych leków;
- przyprawy;
- kolonizacja (powstanie nowego państwa - Stany Zjednoczone);
- rywalizacja potęg handlowych o dominację handlową;
- zmuszanie czarnoskórych ludzi do niewoli;
- odnalezienie taniej siły roboczej w postaci ludzi z Trzeciego Świata;
- zagłodzenie starożytnych cywilizacji, które znikły w bardzo szybkim czasie;
Pytanie: Wymień przyczyny odkryć geograficznych na przełomie XV i XVIw.
Odpowiedzi uczniów:
Odpowiedzi uczniów:
- chęć odkrycia drogi miejskiej do Indii;
- znudzone wojsko potrzebowało rozrywki;
Pytanie: Dokonaj porównania sposobów kolonizacji hiszpańskiej i portugalskiej.
Opowiadanie ucznia:
"Hiszpania oraz Portugalia - dwa możne, potężne i władcze państwa, tytani, a także najbardziej mocarne krainy świata wieku XV. I to właśnie oni, ci wszechpotężni, ci najwięksi prowadzili kolonizacje, a każde z nich w sposób inny. Hiszpania zajmując wyłącznie najbardziej rozwinięte wybrzeża, nie zagłębiając się wgłąb krain nieznanych, Portugalia zaś zabierając ziemi kawałek każdy. I tak na przestrzeni lat, zmieniających się pór roku, wzlotów i upadków trwała kolonizacja Hiszpańska i Portugalska. A każda prowadzona w sposób unikalny i różniący się od poprzedniego."
Opowiadanie ucznia:
"Hiszpania oraz Portugalia - dwa możne, potężne i władcze państwa, tytani, a także najbardziej mocarne krainy świata wieku XV. I to właśnie oni, ci wszechpotężni, ci najwięksi prowadzili kolonizacje, a każde z nich w sposób inny. Hiszpania zajmując wyłącznie najbardziej rozwinięte wybrzeża, nie zagłębiając się wgłąb krain nieznanych, Portugalia zaś zabierając ziemi kawałek każdy. I tak na przestrzeni lat, zmieniających się pór roku, wzlotów i upadków trwała kolonizacja Hiszpańska i Portugalska. A każda prowadzona w sposób unikalny i różniący się od poprzedniego."
Pytanie: Dokonaj porównania sposobów kolonizacji hiszpańskiej i portugalskiej.
Odpowiedzi uczniów:
Odpowiedzi uczniów:
- "...Portugalia opłynęła Afrykę..."
- "...Portugalczycy handlowali żywym towarem..."
- "...Hiszpanie różnili się od Portugalczyków stylem pływania..."
Pytanie: podaj przyczyny kryzysu i upadku państwa polskiego w 1 połowie XIw.
Odpowiedzi uczniów:
Odpowiedzi uczniów:
- fatalne położenie Polski na mapie świata;
- zbyt dużo ziem podpitych w krótkim czasie;
- Małe Wojsko;
Pytanie: wymień następstwa zjazdu gnieźnieńskiego.
Wiersz ucznia:
Zjazd gnieźnieński był dość wiejski,
zdementował niemiecki zakon,
Otton i papież mieli wonty za to,
choć Polska do mocarstw się wzbijała,
wrogów sobie napykała,
aczkolwiek interesuje mnie jedna sprawa:
mianowicie kiedy będzie poprawa.
Wiersz ucznia:
Zjazd gnieźnieński był dość wiejski,
zdementował niemiecki zakon,
Otton i papież mieli wonty za to,
choć Polska do mocarstw się wzbijała,
wrogów sobie napykała,
aczkolwiek interesuje mnie jedna sprawa:
mianowicie kiedy będzie poprawa.
Pytanie: wymień następstwa zjazdu gnieźnieńskiego.
Odpowiedzi uczniów:
Odpowiedzi uczniów:
- utrata ręki z ciała św. Wojciecha, która została podarowana Ottonowi II;
- chrzest Chrobrego;
- uznanie Mieszka I za księcia Polski;
Pytanie: wymień ziemie wchodzące w skład państwa polskiego za panowania Mieszka I i Bolesława Chrobrego.
Odpowiedzi uczniów:
Odpowiedzi uczniów:
- Księstwo Warszawskie;
- Groty Czerwieńskie;
- spory kawał Czech;
- Beskidy;
- Bieszczady;
- czarnoziemy i lessy;
Pytanie: w jakim celu Egipcjanie mumifikowali zmarłych?
Odpowiedź ucznia: Egipcjanie mumifikowali zmarłych by ich robaki nie zjadły.
Odpowiedź ucznia: Egipcjanie mumifikowali zmarłych by ich robaki nie zjadły.
Pytanie: wymień osiągnięcia starożytnych Egipcjan.
Odpowiedź ucznia: ...w Egipcie panował chaos i Bóg wie co jeszcze wymyślili?
Odpowiedź ucznia: ...w Egipcie panował chaos i Bóg wie co jeszcze wymyślili?
Głównymi przyczynami wypraw geograficznych było poszukiwanie nowych roślin i zwierzątek.
Jedną z pierwszych nauk wyzwolonych była dietetyka.
Barok charakteryzowały grube mury i grubiańskie malowidła.
Manufaktura był to majątek ziemski.
Wojny Grecko - Perskie wygrały ... PRUSY.
Bitwa morska pod Termopilami.
Pytanie: kto zabił minotaura w labiryncie?
Odpowiedź ucznia: Sofokles.
Odpowiedź ucznia: Sofokles.
Pytanie: wyjaśnij pojęcie wędrówki ludów.
Odpowiedź ucznia: Wędrówki ludów były to wędrówki ludów. Ludzie wędrowali czyli przemieszczali się z miejsca na miejsce.
Odpowiedź ucznia: Wędrówki ludów były to wędrówki ludów. Ludzie wędrowali czyli przemieszczali się z miejsca na miejsce.
Pytanie: wyjaśnij pojęcie limes.
Odpowiedź ucznia: Limes - orzeźwiający napój z limonki.
Odpowiedź ucznia: Limes - orzeźwiający napój z limonki.